Als ondernemer wil je natuurlijk zoveel mogelijk omzet draaien met je bedrijf. Vaak gebeurt dat via een eigen website, maar er is een manier om naast je eigen website ook nog meer te verkopen en dus nog meer omzet te genereren. Dat kan namelijk via Bol.com. Waarschijnlijk niet iets waar je in eerste instantie aan denkt, maar zeker de moeite waard! In deze blog lees je waarom!
Bol.com
Als je het hebt over online verkopen dan heb je het over Bol.com, want de partij is al meerdere jaren marktleider op dat gebied. Je kunt het je zo gek niet bedenken of je vindt het wel op de site. Van grote merken tot kleine start-ups. Voor iedere aanbieder is het mogelijk om producten te verkopen via de marktplaats. Precies dat is ook de slimme aanpak van het bedrijf, ze richten zich niet op één branche maar op de gehele markt. Het komt vaak voor dat ondernemers Bol.com niet als toegevoegde waarde zien voor hun bedrijf, maar dat hebben ze zeker fout. Veel mensen slaan tegenwoordig namelijk Google over en gaan rechtstreeks naar Bol.com, omdat ze weten dat ze daar sowieso vinden wat ze zoeken. Het is zonde als jij niet vindbaar bent op Bol.com maar jouw concurrentie wel, je zult omzet mislopen. Hoe werkt verkopen via Bol.com nou? We vertellen het je hieronder!
Hoe werkt verkopen via Bol.com?
Verkopen via Bol.com is niet erg moeilijk. Het eerste wat je moet doen is een verkoopaccount aanmaken, let goed op dat alle gegevens hierbij juist zijn ingevuld. Als je dit gedaan hebt ben je in principe al klaar om te verkopen. Je plaatst de producten op de site et voila! Wat nog wel belangrijk is voor je aan de slag gaat, zijn de eisen van de website. De kans is namelijk groot dat ze afwijken van de eisen van jouw website. Een voorbeeld hiervan is dat de producten de volgende dag in huis moeten zijn. Dit is hun eigen beleid en het is dus belangrijk dat je daar in mee gaat.