Sociale, economische en ecologische uitdagingen teisteren de levens van mensen over de hele wereld, met aanzienlijke gevolgen voor bedrijven. Hierdoor worden marketeers geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Met een hoge inflatie is het niet verwonderlijk dat we onzekerheid zien bij consumenten en onzekerheid bij marketeers. Soms zijn bedrijven namelijk geneigd om als eerste te gaan bezuinigen op marketing, terwijl dit juist voor de omzet moet zorgen. Dus voor je geld weg gaat halen bij online marketing campagnes reclameborden en trotters kun je beter doorlezen waarom marketing niet het beste onderdeel is om op te bezuinigen.
Begrijp de consument
De hiërarchie van belangrijkste zorgen bij mensen wereldwijd zijn: oorlog, economie, klimaat, inflatie. Met betrekking tot de economie en inflatie beschouwen veel mensen de economische vooruitzichten. Het zijn dus moeilijke tijden voor velen. Om hun financiële problemen het hoofd te bieden, bezuinigen mensen op algemene uitgaven, zoeken ze naar reclamestunts, winkelen ze in goedkopere winkels, maken ze boodschappenlijstjes en stellen ze bestedingslimieten vast en houden ze zich daaraan… maar men geeft dus nog wel geld uit en dus wil je die consumenten blijven berieken, ook ten tijde van inflatie.
Luxe artikelen, entertainment, vakanties en uit eten gaan zijn allemaal kwetsbaar als mensen moeten gaan besparen. Over het algemeen raken mensen niet in paniek, maar ze zijn voorzichtig en allerlei soorten aankopen worden nauwkeurig onderzocht. Bedrijven en merken moeten dus begrijpen wat hun doelgroep doet en wat hen zorgen baart.Vind manieren om mensen te helpen en zorg ervoor dat jouw merk waarde creëert en aan hun behoeften voldoet.
Beheer de prijsstijgingen
Marketeers moeten rekening houden met de handelingen en gewoonten van de consument. Maar ze staan ook voor de uitdaging om winst veilig te stellen naarmate de kosten snel stijgen. Drie meetwaarden worden gecombineerd om de prijszettingskracht van een merk te meten: betekenisvol, verschil en opvallendheid.
Blijf investeren in je bedrijf
Sterke merken herstellen sneller na een crisis dan zwakkere merken. Aangezien het bereiken van een gedifferentieerde merkpositie de prijsgevoeligheid van klanten kan verlagen, moeten merken doorgaan met communiceren via advertenties. We weten namelijk uit de analyse van merktrackinggegevens dat uitvallen of het aanzienlijk verminderen van advertentie-uitgaven een ernstig nadelig effect op de merkwaarde op de lange termijn heeft… en het duurt lang om daarvan te herstellen.
En dus is het belangrijk om gezien te blijven worden en dat kan op allerlei manieren. Bijvoorbeeld door een sterke aanwezigheid online, maar ook buitenreclame, zoals je die kunt bestellen bij imagebuilding.com, blijft een sterk promotiemiddel!