Dat online marketing belangrijk is, dat ontkennen wij niet. Elke dag en op elk moment van de dag zijn er velen online. Allemaal op zoek naar diensten en producten. Als ondernemer wil je natuurlijk zichtbaar zijn op deze momenten. Dit kan via verschillende kanalen.
Elk kanaal heeft zijn eigen voordelen. Het feit blijft dat het aantal online bestedingen blijft groeien. Consumenten worden vertrouwd met jouw website of jouw app. En online adverteren blijft essentieel binnen jouw marketingstrategie.
De voordelen van online adverteren
Adverteren hoort erbij. Zowel online, als offline, zijn ondernemers altijd al bezig geweest met adverteren. En online adverteren biedt veel voordelen, zoals:
- Concurrentie voor zijn binnen jouw branche.
- Meetbare resultaten krijgen vanuit online adverteren, waarmee je kunt optimaliseren.
- Een groot bereik.
- Gericht adverteren op de juiste doelgroep.
- Bijsturen wanneer nodig is, behoort tot de mogelijkheden van online adverteren.
- Het is goedkoper dan offline adverteren.
Gericht adverteren voor jouw doel
Jij hebt een duidelijk doel voor ogen. Met daarbij ook een duidelijke doelgroep. Aan de hand van deze doelstellingen zet jij een advertentiecampagne op. En dit maakt het ook juist zo essentieel binnen een marketingmix.
Je kunt gemakkelijk naamsbekendheid creëren met een online-advertentie in het Display Netwerk van Google. Zet op de juiste plekken jouw advertentie, zodat het relevant is voor jouw doelgroep.
Jouw doelgroep is ook makkelijker te bereiken via een Google Ads campagne. Je kunt gedurende het hele proces de klant beïnvloeden dankzij jouw reclame. Vanaf de oriënterende fase tot aan de fase van aankoop. Jij bent altijd zichtbaar.
Bovendien valt online adverteren ook samen met remarketing. Haal gemakkelijk weer leads terug naar jouw website of app. Zo weten ze jou ook weer makkelijk terug te vinden. Je bent altijd zichtbaar, waar dan ook!
Doordat jij altijd zichtbaar bent, bouw je loyaliteit op van de lead/klant. Een bezoeker heeft gedurende zijn klantreis jou vaak gezien en waarschijnlijk zelfs een aankoop gedaan uiteindelijk. Zeker als jij jouw campagne goed inzet. Van daaruit hebben zij een goede ervaring en geven deze ervaring ook weer door aan vrienden en familie.
Nog steeds van belang
Al met al blijft Online adverteren nog steeds van belang. De online markt groeit en dat betekent dat de concurrentie ook groeit. De waarde van online adverteren is nog steeds groot en daarmee blijft online adverteren essentieel. Maar zet dit wel op de juiste manier in en voor jouw doelgroep. Alleen zo bereik je het best resultaat.