U kent het woord misschien niet, maar krijgt er wel veel mee te maken. Narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, wordt door veel bedrijven toegepast om informatie naar hun doelgroep te communiceren. In dit artikel ga ik u wat meer vertellen wat deze toepassingen zijn en wellicht ziet u dan dat uw bedrijf hier ook van kan profiteren. Daarnaast vertel ik meer over wat de benodigdheden zijn om narrowcasting toe te kunnen passen.

Toepassingen van Narrowcasting

Tegenwoordig zijn er vele bedrijven die deze techniek toepassen. Om voorbeelden te noemen:

Op vele scholen zijn en displays waar de werknemers maar ook studenten wijzigingen van het rooster kunnen volgen. Zo kan een student bijvoorbeeld zien dat zijn laatste uren uitvallen door afwezig van een bepaalde docent. Ook andere docenten kunnen dan eventueel zien dat die bepaalde docent er niet is, en daarom ook niet hoeven te gaan zoeken maar een mailtje sturen. Ook wordt de belangrijke informatie getoond om alle studenten zonder enige moeite te kunnen bereiken, bijvoorbeeld vrije dagen of belangrijke bijeenkomsten.

In kantines wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van digital signage, zo worden en bepaalde aanbiedingen die van toepassingen zijn getoond. Maar ook sponsoren kunnen zo op dit bord reclame of hun naam laten tonen maar ook bijvoorbeeld welke wedstrijd op welk veld is.

U kunt met uw bedrijf natuurlijk ook deze techniek heel goed toepassen. Bijna elk bedrijf heeft wel een doelgroep. Bij een commercieel bedrijf zijn dit klanten, leveranciers of hun eigen medewerkers die belangrijke informatie op displays kunnen zien, plekken waar meetings zijn of reclames of USP’s. Het is een makkelijke manier van het communiceren met uw doelgroep, bekijk ook voor uw bedrijf de mogelijkheden, wie weet kunt u er veel voordeel uit halen.

Narrowcasting hardware

Om te beginnen heeft u verschillende displays nodig, dit kan er een zijn maar ook meerdere als u bijvoorbeeld een groot, aangesloten aan elkaar, displayscherm wilt hebben. Er zijn veel verschillende mogelijkheden, maar wilt u mooie kwaliteit en ook bijvoorbeeld filmpjes of geanimeerde boodschappen verzenden, adviseer ik om toch voor de wat professionelere displays te kijken. Naast een display heeft u ook een speler nodig die de boodschap van uw laptop of computer naar de display stuurt. Belangrijk is om te kijken wat uw voorwaarden zijn, wilt u het snel, duurzaam of wilt u het juist goedkoop. Ga van tevoren bij uzelf na wat uw voorwaarden zijn en ga dan ook zoek naar een speler die het beste bij uw voorwaarden past.

Narrowcasting software

Met narrowcasting software kunt u uw boodschappen gaan ontwikkelen en versturen via de speler naar de display. Ook bij dit geldt, wat zijn uw wensen. Wilt u het goed, professioneel en gebruiksvriendelijk hebben of maakt dat niet uit en wilt u het liefste het goedkoopste. Op het moment dat u deze voorwaarden voor uzelf heeft bepaald kunt u op zoek naar de juiste leverancier.

Bent u op zoek naar een goede leverancier of heeft u vragen en/of opmerkingen? Bekijk gerust de mogelijkheden op onze website of neem contact op!