klanten aantrekken

Als bedrijf wil je opvallen voor potentiële klanten. Daarnaast zul je ook relaties met bestaande klanten moeten onderhouden. Dit kan op verschillende manieren. Marketing maakt hier een groot onderdeel van uit. Door de juiste marketingtools in te zetten kun je je branding opfrissen of meer van je bedrijf laten horen. Dit zal overigens een professionele indruk achterlaten bij mensen die in contact komen met je bedrijf. Meer weten over de manieren om klanten aan te trekken? In dit artikel lees je hier meer over. 

Relatiegeschenken

Een relatiegeschenk is een zakelijk kado. Deze geef je dan ook aan zakelijke partners, klanten en andere belanghebbenden. Dit wordt ook wel relatiemarketing genoemd. De relatiegeschenken kun je laten bedrukken met de logo van het bedrijf of iets wat te maken heeft met je bedrijf, bijvoorbeeld de slogan. Zo kun je aanstekers bedrukken om op een subtiele manier je bedrijfsnaam te laten opvallen bij anderen. Men zal naar je bedrijf vragen, waardoor je mogelijk mensen zal aantrekken. Aan relatiegeschenken doen, is natuurlijk geen must. Het is wel een geschikte manier om je waardering te laten blijken aan de relaties. Relatiegeschenken kun je ook uitdelen op speciale momenten. Zo kun je voor kerst, Sinterklaas, Koningsdag of een andere feestelijke gelegenheid goodiebags opstellen. Doe hierin je bedrukte geschenken en nog wat lekkers, zoals een mini champagne fles of chocolaatje. 

Social media

Tegenwoordig zijn veel mensen op social media te vinden. Dus, ook je doelgroep. Bedrijven die geen gebruik maken van social media lopen hierdoor dan ook klanten mis. Aan social media marketing doen betekent content bedenken, inspiratie opdoen, posts creëren die aansluiten op je doelgroep, meer volgers krijgen op de verschillende social media kanalen en klanten werven. Om klanten te werven op social media heb je eerst een strategie nodig. Hiervoor zul je moeten weten waar je bedrijf voor staat en wat je wilt communiceren naar anderen. Het is handig doelstellingen op te stellen, zodat je ergens naar kunt werken. Dit is overigens een belangrijk onderdeel wanneer je je voortgang op social media wilt evalueren. Wanneer je doelstellingen niet worden behaalt, zul je een andere aanpak moeten overwegen. Op de social media kanalen is het ook belangrijk interactie uit te voeren met je volgers. Hierdoor leer je je volgers beter kennen. De informatie uit de interacties voer je weer door in je content. Hiermee creëer je binding.

Kortom, als bedrijf wil je meer klanten werven. Dit kan op verschillende manieren. Denk aan: relatiemarketing en social media marketing.