Over drie weken is het zover en gaat eindelijk de nieuwe winkel open. Je hebt er maanden aan gewerkt om alles te realiseren. Er valt natuurlijk nog genoeg te regelen voordat het zover is, maar met een precieze datum in de agenda, kun je de druk erop houden en weet je ook precies wat er nog gedaan moet worden gedurende de komende weken.
Voor de opening van de nieuwe winkel wil je graag zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen. Met speciale acties en kortingen gedurende de eerste week hoop je nieuwe klanten te lokken die vervolgens je winkel terug zullen blijven kunnen vinden. Maar hoe breng je de mensen nu het beste op de hoogte dat je een nieuwe zaak gaat openen?
Naast digitale advertenties ben je ook geïnteresseerd in traditionele reclame
Natuurlijk ben je al enige tijd bezig met het voeren van campagnes op sociale media. Naarmate de datum dichter in de buurt komt, zul je daar nog het nodige in investeren, zodat mensen de speciale gericht advertenties via facebook en instagram op hun beeldscherm zien verschijnen. Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Niet iedereen besteedt zoveel tijd aan zijn beeldscherm, dus je wilt ook alternatieve manieren tot je beschikking hebben om mensen op de hoogte te brengen van je nieuwe zaak.
Omdat je je met name richt op lokaal en regionaal publiek, zit je ook te overwegen om te kiezen voor andere manieren om je klanten te bereiken. Flyers drukken en huis aan huis verspreiden is een van de meest effectieve manieren om je mogelijke klanten te bereiken. Daarnaast is het ook bijzonder goedkoop om flyers te verspreiden en het rendement is hoog. Mensen zijn zich meer bewust van iets wat ze daadwerkelijk in hun hand kunnen houden, dan waar ze snel voorbij schieten op een beeldscherm. Wil je voor jouw bedrijf een flyer drukken? Kijk dan eens op de site van Flyeralarm, zij bieden een breed aantal mogelijkheden, met verschillende soorten papier en verschillende formaten.
Met flyers kun je eigenlijk alle kanten op
Flyers zijn leverbaar in allerlei verschillende uitvoeringen. Je kunt al snel een keuze maken uit verschillende type flyers. Zo kun je de classic flyer bestellen, zonder al te veel extra’s. Maar je kunt ook kiezen voor een flyer op maat, als je een verrassend design wilt met afwijkende afmetingen of vormen. Maar je kunt ook kiezen voor een geurende flyer bijvoorbeeld, als je verrassend en authentiek wilt zijn, maar dat is misschien beter weggelegd voor een parfumerie of als je een nieuwe horecazaak wilt openen.
Ook het type papier kan een grote rol spelen natuurlijk. Het meest wordt gekozen voor houtvrij MC 125 gram papier. Lichte flyers zijn natuurlijk makkelijker te versturen, uit te delen of van deur tot deur te verspreiden. Maar je kunt ook kiezen voor flyers gedrukt op papier van 170 gram, 250 gram of zelfs 400 gram. Bij die laatste moet je denken aan de dikte van een ansichtkaart bijvoorbeeld. Hoe dikker het papier, hoe steviger een flyer aanvoelt en hoe stijlvoller zijn uitstraling.
Er zijn verschillende keuzemogelijkheden waarmee jij de ideale flyer regelt
Nadat je een keuze hebt gemaakt voor het type flyer zijn er nog een aantal stappen die je moet ondernemen. Zo kies je voor de vorm, het formaat, de papiersoort, het eventueel aanbrengen van een luxe beschermlaag, de kleur, de afleveropties en natuurlijk het aantal stuks. Afhankelijk van de hoeveelheid flyers zal er voor een druk methode worden gekozen. Digitaal drukken is het meest voor de hand liggende als je kiest voor een oplage van bijvoorbeeld 2000 flyers. Wil je echter 5000 of meer flyers laten drukken, dan zal er offset gedrukt worden.