marketingtrends-2021

Tot nu toe lijken de digitale marketingtrends voor 2021 te draaien rond twee verschillende, maar bijna tegenstrijdige concepten. De eerste is een algemene humanisering, waarbij echte problemen worden aangepakt en inhoud wordt afgestemd op het individu (in tegenstelling tot massale oproep) voor meer persoonlijke betrokkenheid. Ten tweede is er een veel meer mechanische en technische optimalisatie, waarbij de gebieden achter de schermen, zoals SEO, worden verfijnd en hoe je campagnes structureert – de details die uw tevreden klanten niet zien.

Hieronder bespreken we drie van de populairste digitale marketingtrends van 2021, om je een voorsprong te geven op uw concurrentie. Neem deze marketingtrends ter harte en houd er rekening mee wanneer je uw eigen online marketing strategie voor het nieuwe jaar uitstippelt.

De kracht van gesproken zoekopdrachten

Gesproken zoekopdrachten maken momenteel geen deel uit van het algoritme van Google; het dicteert echter nog steeds de huidige zoekresultaten. Gesproken zoekopdrachten leveren vaak andere resultaten op dan wanneer de gebruiker een op tekst gebaseerde zoekopdracht had ingetypt. Voor SEO is het een goede online marketing strategie voor bedrijven om scherp te zijn met spraakgestuurde zoekcomponenten voor hun consumenten die zich aanpassen en overschakelen naar dat medium.

Volgens experts in gesproken zoekopdrachten moet inhoud specifiek worden geoptimaliseerd voor spraak. Het moet directer en meer gemoedelijk zijn, zodat het nauwkeurig kan worden gesynchroniseerd met zoekopdrachten. Dit zal helpen het verkeer te stimuleren door relevant en zichtbaarder te blijven voor consumenten.

All-in op Google Listings en lokale SEO

Als je een klein bedrijf heeft, is het belangrijkste dat je kunt doen, ervoor zorgen dat uw lokale vermeldingen worden geverifieerd en actueel worden gehouden op verschillende zoekplatforms. Dat komt omdat voor B2C-bedrijven die klanten voornamelijk op lokaal niveau trekken, zoals een tandartspraktijk of autodealer, de Google Mijn Bedrijf-vermelding waardevolle informatie biedt over uw openingstijden, services en geografische locatie. Het is een van de belangrijkste factoren bij het zoeken en bedrijfseigenaren worden vaak weggeblazen om te horen hoeveel directories er zijn.

Geautomatiseerd bieden in Google Ads

Over geautomatiseerd gesproken … Google Ads-marketeers passen voortdurend campagnes, zoekwoorden en biedingen aan om het meeste uit uw advertentie-euro’s te halen. Het probleem is dat al het aanpassen kosten met zich meebrengt: meer uren en hogere beheerkosten. Voer automatisch bieden in, waarmee Google eerdere bewegingen kan automatiseren om uw bod in realtime aan te passen.

Nu is automatisch bieden niet nieuw, aangezien het zijn debuut maakte in 2016. Maar voortdurende verbeteringen, vooral in het afgelopen jaar, betekenen dat dit het gevolg is van een uitbraak in 2021. Omdat we steeds meer afhankelijk zijn van deze online marketing strategie kunnen onze tijd besteden aan het optimaliseren van andere aspecten van PPC-prestaties, wat uiteindelijk een beter resultaat oplevert tegen lagere kosten voor onze klanten.