Het realiseren van een bedrijfswebsite is relatief eenvoudig. Ervoor zorgen dan mensen de website weten te bereiken, dan is een hele andere uitdaging. Het genereren van leads naar jouw website, hoe doe je dat? In deze blog leggen wij uit hoe je ervoor kunt zorgen dat je veel leads weet te trekken naar jouw website. Wij hebben de vijf belangrijkste tips voor leadgeneration op een rijtje gezet.

1. Een goed werkende site
Het klinkt misschien eenvoudig, maar het is zo belangrijk dat jouw site goed werkt. Niet alleen op de computer, maar ook op een smartphone of tablet. Zorg dat jouw site goed werkt, genoeg ruimte heeft en snel werkt. Niets is zo vervelend als een trage website. Geniet van een optimaal gebruik van de website door te investeren in website building.

2. Genoeg kwalitatieve en enthousiaste informatie
Potentiële klanten die op jouw website terecht zijn gekomen, wil je natuurlijk houden. Hoe doe je dat? Veel mensen nemen eerst een kijkje online om meer informatie te verkrijgen over een product of een dienst. Het is de eerste indruk die ze van jou of jouw product krijgen. Het is daarom erg belangrijk dat je genoeg kwalitatieve informatie verschaft. Daarnaast kan een enthousiasmerende toon ook een hoop voor je betekenen. Maak mensen enthousiast om tot een aankoop over te gaan of contact op te nemen.

3. Backlinking
Hoe zorg je dat jouw site snel wordt gevonden? Backlinking kan zorgen voor meer leads. Backlinking houdt in dat de url van jouw website op andere websites wordt genoemd. Je kunt natuurlijk vragen aan andere ondernemers voor een shout-out op hun pagina, of zelf investeren in SEO teksten op andere blogs. Deze blogs met SEO geven informatie over jouw onderneming inclusief url.

4. Social media
Het is niet alleen belangrijk om een social media pagina te hebben, het is ook belangrijk om deze toe te voegen aan de website toe te voegen. Zo creëer je een geloofwaardig beeld als bedrijf en helpt bij jouw bedrijfsidentiteit. Vervolgens kun je ook social media gebruiken om mensen naar jouw website te lokken. Maak jouw url zichtbaar in de bedrijfsomschrijving en schrijf advertentie posts inclusief een linkje naar de website.

5. Belangrijke gegevens
Zorg dat de website voorzien is van alle belangrijke gegevens. Hieronder vallen natuurlijk de contactgegevens, maar ook belangrijke gegevens zoals certificaten en beoordelingen. Dit is belangrijk voor de bedrijfsidentiteit en geloofwaardigheid van het bedrijf.

Meer leads op jouw website? Dat doe je eenvoudig met deze vijf handige tips voor leadgeneration.