Meta lanceert verschillende nieuwe tools en functies om videomakers op Instagram en Facebook te helpen hun bereik uit te breiden, hun wereldwijde publiek te laten groeien en daarnaast een goed inkomen te verdienen. Er zijn nieuwe mogelijkheden om geld te verdienen en manieren om volgers en fans erbij te betrekken, dus laten we eens kijken naar de nieuwe tools en functies die binnenkort beschikbaar komen op Instagram en Facebook.
Nieuwe tools voor videomakers om geld te verdienen op Facebook en Instagram
Creators op Instagram kunnen binnenkort hun eigen digitale verzamelobjecten op het platform maken en deze zelfs aan fans verkopen. Het verkoopproces kan zowel op als buiten Instagram plaatsvinden en biedt gebruikers een nieuwe manier om hun favoriete videomakers te steunen.
Een end-to-end toolkit begeleidt makers van het ontwerpen van een digitaal verzamelobject op de blockchain tot het presenteren ervan op Instagram en het vervolgens verkopen. De functie wordt al getest met een kleine groep videomakers in de Verenigde Staten en zal binnenkort worden uitgebreid. Meta zal ook nog meer manieren toevoegen waarop gebruikers waardering kunnen tonen aan hun favoriete makers, waardoor ze hun gemeenschap kunnen versterken en hun bedrijf kunnen opbouwen.
Instagram-abonnementen uitbreiden
Meta gaat de toegang tot abonnementen op Instagram uitbreiden naar alle in aanmerking komende videomakers. Het plan is om makers te helpen een meer voorspelbaar inkomen te verdienen via hun abonnementen, en om ‘dieper in contact te komen’ met hun meest betrokken volgers. De abonnementen functie werd oorspronkelijk eerder dit jaar gelanceerd voor een beperkt aantal videomakers. Het geeft hen de mogelijkheid om exclusieve inhoud voor hun volgers te maken tegen een vaste maandelijkse prijs, en biedt ook andere voordelen voor hun meest betrokken fans.
Beoordelingen en geschenken
Beoordelingen op Facebook worden automatisch ingeschakeld voor openbare content van makers, waaronder Reels, om het voor mensen gemakkelijker te maken om ze te ontdekken. De uitgebreide functie wordt momenteel getest met een select aantal videomakers over de hele wereld, en stelt Facebook-gebruikers in staat om Facebook beter te leren kennen en te gebruiken.
Er zijn ook nieuwe functies voor makers die het gemakkelijker maken om goede beoordelingen te verdienen en te communiceren met afzenders. Deze omvatten de community-uitdaging ‘Stars Party’ die beschikbaar is voor Reels, en een nieuwe reeks virtuele geschenken die zijn afgestemd op specifieke inhoud, zoals een cadeau met honden thema voor een haspel over een puppy gemaakt door een maker die gespecialiseerd is in huisdier gerelateerde inhoud.
De nieuwe professionele modus van Facebook
Er komt ook een nieuwe ‘professionele modus’ naar Facebook, een nieuwe profielinstelling waarmee makers publiekelijk aanwezig kunnen zijn terwijl ze hun persoonlijke Facebook-ervaring behouden. Het bevat een reeks tools om een wereldwijde community te laten groeien vanuit een persoonlijk profiel, en biedt toegang tot inhoud en doelgroep analyses, educatieve bronnen en meer.